Karel Prskavec - KRAJINY OSAMĚNÍ

Fascinuje ho hledání stop přítomnosti člověka v krajině – nacházení zdánlivě nebo skutečně zapomenutých a opuštěných věcí a objektů kdysi vytvořených člověkem, které však dnes, mnohdy v podobě podivně zchátralých fragmentů často zbavených svého původního účelu a funkce, jen tiše čekají na svůj zánik.

- vernisáž: 17.5.2019 od 18:30 hod

Karel Prskavec (narozen 1956 v Mladé Boleslavi, žije v Liberci)
Studia: Střední průmyslová škola kamenická v Hořicích v letech 1971–1975, Vysoká škola báňská v Ostravě, Hornicko-geologická fakulta v letech 1975–1980, Rekvalifikační kurz akreditovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy na Škole kreativní fotografie v roce 2005–2006, Kurz tvůrčí fotografie na Škole kreativní fotografie v roce 2011 a 2012, Nekonečný kurz fotografie na Škole kreativní fotografie od roku 2014 po současnost.  Fotografuje od mládí, vážněji se fotografií zabýval v letech 1978–1989 a pak od roku 2004 po současnost. Hlavním tématem jeho fotografování je krajina.


Fotografa Karla Prskavce mi doporučil majitel a lektor Školy kreativní fotografie v jedné osobě, MgA. Miroslav Němeček, jehož fotografického názoru si velmi vážím, takže jsem
neměl pochyb o kvalitách již zmíněného autora. Soubor Krajiny osamění, který Karel Prskavec představí v předsálí kina Kotva jsem viděl již na Blatenském fotofestivalu a o jeho výstavě jsem neměl nejmenších pochyb. Ať už se jedná o prezentovaný cyklus Krajiny osamění nebo o snímky průhledů mezi stromy souboru Hledání domova či o cyklus Podivnosti, autor vždy konfrontuje přírodu se zásahy civilizace a to je přesně to téma, které mám rád. Věřím, že zasněné krajiny Karla Prskavce se budou líbit i Vám.
 
                                                                     Dramaturg výstav kina Kotva MgA. Václav Němec

Fotogalerie

Kalendář akcí

listopad
28 29 30 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 1

Najeďte myší nad kalendář a zobrazí se vám akce. Kliknutím na událost zobrazíte podrobnosti.